Tukuma Raiņa ģimnāzija

12 April 2022
blog one img

Toms Akmens, fizikas un matemātikas skolotājs

Kas ir bijis lielākais attālināto mācību izaicinājums?

Ir viens profesionālais izaicinājums un divi personīgie izaicinājumi, kas katrs citā laikā ir ļoti nomācoši.

Viens no izaicinājumiem noteikti ir efektīvas atgriezeniskās saites sniegšana – tā šajā laikā skolēnam ir nepieciešama vairāk nekā jebkad. Individuāli sniegta AS prasa daudz laika, tāpēc apgūstu paņēmienus, kā to nodot kolektīvi.

Cits izaicinājums – rutīnas sajūtas pārvarēšana. Nākot uz skolu, es gribēju dinamisku darbu, kas neparedz sēdēšanu pie datora. Nu, tas tagad ir jāiztur. Bieži vien pie datora tiek pazaudēta laika sajūta un netiek veltīts pietiekams laiks atpūtai vai, tieši otrādi, kustīgām aktivitātēm.

Taču vislielākais izaicinājums ir tas, ka pietrūkst bērnu reakcijas un kopīgie piedzīvojumi. Mācu 7.-11. klases, un šajos vecumos jaunieši Zoomā tik ļoti neizpauž savas sajūtas un pārdomas, kā varbūt to dara paši mazākie. Esmu cilvēks, kas nemāk attīstīt “mazās sarunas”, tāpēc ir grūti samierināties, ka ar skolēniem vairs nesanāk pilnvērtīgas sarunas.

Ko uzskatāt par Jūsu skolas/skolotāju lielāko sasniegumu attālināto mācību laikā?

Mūsu vadības komunikācija un fokusa nezaudēšana. Katru nedēļu ir pedagogu sapulce, un tiek pieņemti vajadzīgie lēmumi par to, kā organizēt darbu. Ļoti daudz lēmumu ir bijuši tādi, kurus varu atbalstīt – maksimālais Zoom stundu skaits klasei dienā, noteiktu platformu izmantošana – viss, lai mazinātu skolēnu apjukumu.

Ko no šī laika “paņemsiet līdzi” atgriežoties ierastajā režīmā?

Kad izturēts tika pavasara vilnis un atgriezāmies skolā septembrī, mana empātijas sajūta pret skolēniem bija pieaugusi – tāda sajūta, ka mēs visi kopīgi bijām izdzīvojuši kaut ko nogurdinošu. Es vēl nemāku pateikt, kas būs paņemt līdzi pēc šī perioda – iespējams, es vienkārši skatīšos, kā vairāk no skolēniem izdabūt dziļākas domas un vārdos ietērptas sajūtas.

Kas Jums palīdzētu attālināto mācību procesu padarīt efektīvāku?

Ja godīgi, es nekad nezinu, kā atbildēt uz šādu jautājumu, neminot ļoti stulbus variantus, kā vairāk stundu diennaktī. Uzskatu, ka kopumā profesionālos izaicinājumus pārvaru, bet laika menedžments un rutīnas sajūtas mazināšana ir kaut kas tāds, ko vēl trenēju.

Iedrošinājums/aicinājums citiem izglītībā strādājošajiem šajā laikā!

Paies pieci gadi. Jūs būsiet atpakaļ klasē, jūs mācīsiet jaunus bērnus, jūs būsiet gudrāki gan tehnoloģiju lietojumā, gan jaunā standarta prasībās. Kāds klauvēs pie kabineta durvīm, un tas būs viens no jūsu bijušajiem skolēniem, kas mācījās pie jums attālinātā procesa laikā. Rokās būs puķu pušķis, un viņš vai viņa teiks paldies par visu, ko jūs esat izdarījuši viņa izglītībā.

Viss būs labi! Tikai izturību!

 

Autorizēties
Reģistrācija
Paroles ģenerēšana