Garkalnes Mākslu un vispārizglītojošā pamatskola

23 March 2022
blog one img

Skolotāja: Mūzikas un mākslas pedagogu vārdā Anita Zambare un Inga Pelcmane

Kas ir bijis lielākais attālināto mācību izaicinājums?

Līdz šim lielākais izaicinājums ir bijis ilgais darbs pie datora. Laboti kontroldarbi ar līdz pa 120+ pielikumiem, lietojot 3 dažādas programmas. Izaicinājums bijis arī katram skolēnam individuāli nosūtīt un komentēt pavadvēstulē pateikto, caurskatīt iesūtītos video un atbildēt, norādot uz turpmāk veicamo. 

Izaicinājums bijis arī darba apjoma dēļ pēc 26 stundām nomodā sagatavoties jaunajām stundām, nosnausties 30 min. un turpināt smaidot vadīt interesantas stundas tiešsaistē: vienam WhatsApp, citam Zoom, citam Google Meet, pie reizes palīdzot pieslēgties un mēģinot saprast, kāpēc kāds bērns to nevar izdarīt. Un pēc stundas….noiet pa mežu ~ 25 km!

Izaicinājums ir viss attālinātais process, jo līdz šim taču nekas nav tāds bijis! Apjukums sabiedrībā, un tādā situācijā atrast daudzmaz veselīgus risinājumus, spēt saprast sevi un vēl tos ar kuriem jāveido kopīga sadarbība (bērni un vecāki), atrisināt savas un bērnu problēmas, būt uzticības personai un uzklausīt, bet, galvenais, apgūt un nonāk pie rezultāta (vairumā gadījumu – pozitīva) ir arī lielākais izaicinājums!

Ko uzskatāt par Jūsu skolas/skolotāju lielāko sasniegumu attālināto mācību laikā?

Attālinātais mācību process sniedzis iespēju mācīties labāk organizēt savu laiku; mobilizēties krīzes situācijās; ģenerēt idejas, kā arī pieņemt un apzināšanāties, ka var veidoties saasinātas konfliktsituācijas (svarīgi būt drosmīgai šajās situācijās). Galvenais ir darīt savu darbu ar atdevi un goda prātu! 

Radīti arī jauni mācību materiāli – video stundas, darba lapas un prezentācijas; prieks par bērnu izaugsmi – kļuvuši patstāvīgāki, komunikablāki, vēlas darīt.

Ko no šī laika “paņemsiet līdzi” atgriežoties ierastajā režīmā?

Noteikti tās būs dažādas tehniskās zināšanas datorprogrammās. 

Sapratni, ka arī krīzes situācijās var atrast risinājumus. 

Sapratni par to, ka nekad vairs nebūs tā – kā līdz šim. 

Sajūtu, ka kultūras un mūzikas jomas stipri mainīsies, pieļaujot, ka lielie masu pulcēšanās pasākumi var arī vairs nebūt tradicionālajās formās. Domājam, ka mums būs sevī jāizkopj „jūtīgums”- kopības sajūta esot attālināti dažādās formās.

Prasmi novērtēt klātieni, kopābūšanu un darīšanu.

Kas jums palīdzētu attālināto mācību procesu padarīt efektīvāku?

Jaudīgākas tehniskās iespējas (dators, programmas, mūzikas apstrādes programmas, ierakstu tehnoloģijas). Videopamācības kā veidot materiālus.

Iedrošinājums/aicinājums citiem izglītībā strādājošajiem šajā laikā!

Mēs dzīvojam pārmaiņu laikā. Tas negadās bieži! Nebaidieties! Esiet drosmīgi! Novērtējiet mazās veiksmes!

Novēlam jums un arī sev: optimismu un iedvesmu, pašapziņu, izturību, neizdegšanu, veselību, humoru, prieku, mieru, labus skolēnus un gudrus vecākus, finanses, sapņus, satikšanu un satikšanos. 

Garkalnes Māksu un vipārizglītojošā pamatskola pandēmijas laikā regulāri priecēja ar attālināti tapušiem muzikālajiem priekšnesumiem, šajā video redzams Pavasara koncerts skolēnu izpildījumā. Citi video skatāmi skolas YouTube kanālā. 

Autorizēties
Reģistrācija
Paroles ģenerēšana